ை Google está no punto de mira da Comisión Europea.

ilcanallarubens_google_googlelupa_comisioneuropea_2015Google está no punto de mira da Comisión Europea. A nova ofensiva antimonopolio da UE que xa empeza a recordar aos tempos da polémica con Microsoft.

De que acusa a UE a Google?

A Comisión Europea acusa a Google de “abuso de posición dominante”, ao vulnerar as normas antimonopolio da UE para favorecer sistematicamente os resultados do seu comparador de prezos fronte aos dos seus rivais. A comisaria europea de Competencia, Margrethe Vestager, chegou a afirmar “Non creo que figuren máis arriba os resultados que máis favorecen ao consumidor”, pois os expertos entenden que os prezos en Google Shopping son máis altos que os da competencia.

Porque outros asuntos investigan a Google?

Outros buscadores especializados de Google, como Google Flights, poderían sufrir a mesma sorte que Google Shopping. Pero as investigacións das institucións europeas sobre Google teñen un ámbito moito maior, con ramificacións que afectarían á compañía estadounidense en varios campos.

Así, o executivo comunitario estaría a investigar a Google tamén por realización de ‘scraping’ (copia de contido online da competencia) e imposición de cláusulas de exclusividade a anunciantes da plataforma Google AdWords (e de trabas aos que pretenden abandonala). Pero se hai unha posible polémica que pode afectar a Google na súa liña de flotación é a que rodea a Android.

E é que a Comisión Europea tamén pensa que Google podería ter obstaculizado o desenvolvemento de competidores ao seu sistema operativo móbil, líder do sector ao estar instalado no 80% dos smartphones do mundo. Unha investigación en marcha trata de establecer se Google puido obrigar ou incitado aos fabricantes de smartphones e tablets a preinstalar exclusivamente as apps de á compañía.

Como reaccionou Google ás acusacións?

A compañía pronunciouse ao respecto no seu blog, poñendo en dúbida a súa ‘posición dominante’: “Aínda que Google quizais sexa a ferramenta de busca máis usada, pero a xente agora pode encontrar e acceder á información de numerosas formas, e as alegacións de dano aos consumidores e competidores están moi lonxe da realidade. (…) Compañías como Axel, Springer, Expedia, TripAdvisor e Yelp alegaron que a práctica de Google de incluír resultados especializados nas buscas danou significativamente o seu negocio.

Pero o seu tráfico, ingresos e beneficio revelan unha historia moi diferente (…) E se miramos as compras queda claro que hai moita competencia -incluíndo Amazon e Ebay, dous dos maiores portais de compras do mundo. Google tampouco evita falar da polémica en torno a Android: “A Comisión Europea cuestionou os nosos acordos con fabricantes. É importante recordar que son voluntarios- podes usar Android senGoogle-, pero proporcionan beneficios reais aos usuarios de Androide aos desenvolvedores (…) Android foi clave en alentar a competencia no mundo do móbil, baixando os prezos e incrementando a elección para todo o mundo,”.

Defensa dos consumidores? Ou mera política?

Recentemente, Barack Obama acusou á Unión Europea de investigar as multinacionais tecnolóxicas estadounidenses unicamente co fin de defender os seus propios intereses comerciais. Vestager rexeitou as devanditas acusacións na súa rolda de prensa desta semana, pero Günther Oettinger, comisario de Economía e Sociedade Dixitais, declarou en máis dunha ocasión que Europa debe “romper ocuasimonopolio” que permitiu exercer a EUA en Internet ata agora. AUE xa ten un historial de intentar promover competidores de Googlea golpe de erario… unha estratexia que non xerou máis que custosos fracasos, polo que podería ter optado por pasar ao Plan B: obrigar por lei a Google a fragmentarse en varias empresas. Esta opción é a gran baza negociadora de Vestager a día de hoxe.

Ten sentido a política antimonopolio da UE?

O analista español Enrique Dans facíase eco no seu blog dun artigo publicado en The New York Times no que se formula unha postura polémica: a rápida evolución do desenvolvemento tecnolóxico podería estar a converter nunha trangallada a regulación europea de monopolios. A famosa sentenza contra Microsoft revelouse como algo bastante irrelevante a longo prazo en comparación coa man invisible -pero moi tanxible- da innovación tecnolóxica e o favor dos consumidores.

Dans conclúe o seu post con esta aseveración: “Á velocidade que vai isto, é máis que posible que o dominio de Google chegue á súa fin e a situación se corrixa soa, antes mesmo de que a Comisión Europea chegue a algún acordo. Postos a impedir que se vulnere a lei, Europa terá que preocuparse non só de quen domina o mercado hoxe, senón de quen ameaza con dominalo mañá”.

Rubens Rocha [@IlCanallaRubens]

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: