ை Vigo flashback: Proxecto tren vertebrado

ilcanallarubens_TrenVertebrado_2010_2015

Cos convois aínda na estación da Florida, hai 45 anos na actualidade empezouse a conxecturar cun proxecto de convoi para unir Vigo con Baiona aproveitando a antiga liña.

Hai corenta e cinco anos, enxeñeiros da empresa “Trens Vertebrados S.A. ” ultimaban os estudos económicos para a implantación dun sistema de transporte colectivo entre VigoBaiona tras a desaparición do chamado tranvía da costa. Aproveitábase a antiga liña, barallábase unha autoestrada de peaxe baixo as forquita e, se a cousa fraguaba, anunciábanse dúas liñas máis, VigoPorriño e VigoSamil, traxecto que se faría en dous minutos.

Cando aínda non se cumpriranilcanallarubens_tranviasVigo_Abandono_2015 dous anos da desaparición dos tranvías, que se podrecían á intemperie na Florida e en plena operación anti raís por toda a cidade, para tapalos ou retiralos das rúas “debido á morea de inconvenientes que supoñen para o tráfico rodado e polo estado de abandono en que se encontran”, enxeñeiros da empresa ” Trens Vertebrados S.A. ” culminaban en Vigo os traballos para a realización do estudo económico para a instalación entre Vigo e Baiona do tren vertebrado deseñado polo enxeñeiro vasco Goicoechea Omar, creador do tren Talgo.

O 22 de novembro de 1970 e segundo a crónica de FARO DE VIGO, os enxeñeiros abandonaron a cidade camiño de Santiago para dende alí e por vía aérea regresar a Madrid con toda a documentación precisa para determinar a viabilidade do proxecto, tras ter realizado “un detido recorrido” ao longo da liña acompañados por alto persoal de Tranvías Eléctricos de Vigo, S.A. e poñendo especial atención á capacidade de adaptación desta ás necesidades do novo tren”.

Ao despedir os técnicos, un voceiro da compañía de tranvías manifestaba que quedaban á espera dos resultados do estudo económico para decidir definitivamente se financiaban ou non a instalación do citado tren, aínda que os indicios obtidos lles facían pensar que o proxecto era viable ” e de levarse a cabo viría a reportar un considerable beneficio para toda a zona do Val Miñor“.

Na información de FARO decatábase señor Goicoechea de dirixir el mesmo as obras” da excelente disposición das autoridades provinciais e locais para a materialización do proxecto e a entusiasta actitude do enxeñeiro. Tamén os alcaldes da zona se mostraban encantados cun proxecto que vían como unha solución aos problemas de comunicación e anunciaban a súa intención de apoialo con todos os medios ao seu alcance.

Ao tempo, anunciábase que de realizarse a instalación ” e comprobada a súa bonanza, se procedería ao estudo doutras similares entre Vigo e Porriño e Vigo e Samil, percorrido que neste último caso podería efectuarse en dous minutos unha vez concluída a urbanización da praia.

Os técnicos consideraban que o estado en que se encontraba a liña VigoBaiona permitiría a construción dunha autoestrada de peaxe baixo as forquita do tren, “que ademais de servir como vía de desconxestionamento da estrada actual posibilitaría un abaratamento do prezo dos billetes, o que redundaría en beneficio dos usuarios,”.

Corenta e cinco anos despois séguese botando de menos o tranvía da costa, do tren vertebrado non se volveu saber e a antiga vía é unha estrada chamada autovía.

Rubens Rocha [@IlCanallaRubens]

PD. Aínda que se barallaron proxectos para Caracas, Madrid e varias poboacións catalás, este tipo de tren só chegou a funcionar en Las Palmas, pero as críticas empezaron coas obras, en 1972 polo forte impacto visual que supoñían os piares e vigas de sustentación. Na primeira proba, o tren circulou á velocidade “do paso dunha persoa” e a oposición mantívose ata o desmantelamento das vigas e forquita, tres anos máis tarde.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: