ை Os fenómenos das redes que tolearon ao mundo este ano

ilcanallarubens_Os fenómenos das redes_2015

Un desafío de preguntas para un demo e un vestido de cor indefinida son dúas dos eventos que marcaron este 2015.

Un xogo para facerlle preguntas a un suposto demo e un vestido que os internautas non podían deixar de mirar foron dous dos fenómenos que lle deron a moitos material con que matar horas de lecer en Facebook, Twitter e demais. Pero tamén houbo ameazas, dixitais ou físicas. Fagamos un reconto do que marcou as redes sociais este ano.

1) #CharlieCharlieChallenge: o lapis adivinador

ilcanallarubens_lapis si ou non_2015Algúns lle preguntan ás divindades no ceo, outros consultan a un oráculo ou ao tarot. Pero este ano, centos de miles de persoas cruzaron dous lapis sobre un anaco de papel en busca dunha simple resposta: si ou non.

Trátase do #CharlieCharlieChallenge, un xogo que consiste en facer preguntas que Charlie, un misterioso demo, responde movendo os lapis.

O equipo do programa BBC Trending tentou achar a orixe do xogo, e atopouse con que posiblemente tiña raíces mexicanas.

Como adoita ocorrer, a ciencia ten unha explicación para o movemento dos lapis. E é que a forza de gravidade e a situación delicada e inestable na que se atopan permiten que un ínfimo movemento, incluso unha expiración, léveos a cambiar de posición. Só en novembro habíano tuiteado unhas 1.600 veces.

2) O vestido que cambia de cor: azul, branco ou dourado?

ilcanallarubens_vestido azul negro_branco dourado_2015Podería dicirse que foi unha desas preguntas do millón. Todo empezou cando a cantante dunha banda música folk, a escocesa Caitlin McNeill, publicou a foto do vestido da nai da noiva en cuxa voda tocou a súa banda. McNeill e o seu noivo non lograban chegar a un acordo sobre a cor da peza, entón pediu axuda e preguntou: ¿é branco ou azul?

E choveron de todos lados respostas. Incluíndo, por suposto, a celebridades de gran arrastre, como Kim Kardashian ou Julianne Moore.

A ecuación complicouse cando algúns empezaron a argumentar que o vían dourado. Houbo opinións técnicas, houbo explicacións científicas. Ao final, todo depende da forma en que o teu cerebro procese a cor.

3) O falso vídeo porno de Facebook

ilcanallarubens_web_virus_de_face_big_tp1_2015Isto, máis que unha tolemia de redes, foi unha verdadeira ameaza. En febreiro pasado, un suposto vídeo porno comezou a aparecer nos muros de Facebook de persoas en todo o mundo, con outras 20 persoas etiquetadas.

Ao facer clic no suposto vídeo a persoa era redireccionada a sitios onde aparecía o aviso de que Flash Player está desactualizado, e proporcionaba unha suposta ligazón desde onde se pode descargar para poder ver o vídeo en cuestión.

Ao final, un caía nas mans dun maligno malware que roubaba información e instalaba unha extensión que multiplicaba a distribución da mensaxe a outros.

O falso vídeo fixo unha segunda aparición en xuño, con máis forza que a orixinal.

4) Os paus do selfie: inimigo número 1

ilcanallarubens_palo selfi_2015Amados por quen o usa e odiado por quen non, os chamados selfie sticks son fortes contendores ao dubidoso premio a produto tecnolóxico-inimigo público número 1 do ano.

Vítimas do seu propio éxito, os paus de selfie comezaron a ser prohibidos en diversos lugares públicos de gran renome.

Empezando pola Galería Nacional de Londres e o Palacio de Versalles en Francia, pasando polos parques de World Disney World en Estados Unidos. E é que o dispositivo deixou de ser benvido nalgúns dos sitios onde a xente dáballes uso en masa.

“As varillas de extensión portátiles convertéronse nun problema de seguridade cada vez maior para os nosos hóspedes e o noso persoal”, díxolle en xuño o portavoz dos parques Disney á BBC.

Aínda así, o 2015 foi moi positivo para os selfies. Un informe publicado en agosto cifraba nun millón o número de fotos desta natureza que se publican cada día nas redes sociais.

Rubens Rocha [@IlCanallaRubens]

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: