ை Ferrari ‘arrinca’ na bolsa de Milán

Foto lanacion.com.ar

Foto lanacion.com.ar

Esa operación bolsista, prevista para as 9 a.m. horas locais do luns, reunirá a representantes empresariais, deportivos, sociais e políticos ao redor da mundialmente recoñecida marca do cabalo rampante.

O fabricante de automóbiles Ferrari, símbolo do luxo sobre catro rodas e da excelencia industrial italiana, escíndese hoxe legalmente do grupo ítalo-estadounidense FCA e prepara a súa saída a Bolsa mañá en Milán (norte).

Espérase a asistencia do primeiro ministro italiano, Matteo Renzi, quen tras a positiva saída a Bolsa do título de Ferrari en Wall Street, o pasado 21 de outubro, manifestou sen pudor: “o mundo quere Italia”.

Porque é Italia o que para moitos significa a marca de automoción, que ata logrou que un certo ton de vermello asóciese ao nome de Ferrari.

Aínda que en 2015 a clasificación de marcas máis “potentes” publicada por Brand Finance destronou a Ferrari – substituída na cúspide por Leigo – o fabricante italiano é sinónimo de éxito en varios ámbitos, entre os que uno non menor é o industrial.

Os últimos resultados, publicados en outubro, indican que Ferrari alcanzou uns ingresos netos de 723 millóns de euros no terceiro trimestre de 2015, fronte a 662 millóns do mesmo período de 2014, e un beneficio bruto de explotación (ebitda) axustado de 140 millóns, en comparación con 104 millóns o ano precedente.

O fabricante debuta no mercado milanés tras a conclusión da separación legal do grupo automobilístico ítalo-estadounidense Fiat Chrysler Automobiles (FCA), tal como aprobaron os seus accionistas.

Os posuidores de accións FCA recibirán unha acción ordinaria de Ferrari por cada dez ordinarias do grupo e os que teñan obrigacións convertibles FCA recibirán 0,77369 accións ordinarias do segundo por cada unidade delas cun valor teórico de 100 dólares.

Todas as accións de FCA na compañía escindida pasan a unha nova empresa holandesa, FE Interim B.V, constituída recentemente para este fin.

A escisión forma parte dunha serie de operacións dirixidas a separar a participación de FCA en Ferrari e a distribuír as súas accións entre os accionistas do grupo.

Na práctica os socios de FCA quedarán co 80% de Ferrari e os mandos seguirán sendo pilotados pola familia Agnelli, que a controlará a través da súa holding Exor co 33,4% das accións con dereito de voto.

Un acordo con Piero Ferrari, o único fillo vivo do fundador da marca, Enzo, permitirá aos Agnelli incrementar esa cota nun 15,4% máis, co que da italianidad da nova Ferrari escindida de FCA non existe dúbida.

“Agora que Ferrari comeza un novo capítulo da súa historia, con este acordo nosas dúas familias pretenden crear as condicións necesarias para preservar a súa forza e unidade”, declarou recentemente John Elkann, o presidente de FCA e neto de Gianni Agnelli sobre os vínculos entre Ferrari e os Agnelli.

A historia de Ferrari comezou en 1929, fundada polo piloto de carreiras Enzo Ferrari como unha escuadra de automóbiles, cun propósito principalmente de competición.

En 1947 sae á luz a primeira unidade da fábrica de Maranello, despois de que a empresa sufrise danos importantes durante os bombardeos na Segunda Guerra Mundial.

Nos anos 60 a compañía converteuse xa nunha habitual de todos os circuítos, onde comezou a forxarse a lenda da marca, decorada co “cavallino rampante”, o famoso cabalo negro encabritado sobre fondo amarelo.

A finais desa década do século XX a compañía vende a metade do seu accionariado para manter a competitividade nun mercado crecente e case unha década máis tarde incorpórase ao grupo a carrocera Scaglietti, a casa que se encargou do deseño da maior parte dos modelos de Ferrari ata a data.

En 1988, Fiat ampla a súa participación en Ferrari ata o 90 por cento e en 1991 Luca Cordeiro dei Montemozolo entra na compañía coa dobre función de presidente e director xeral, cunha política de cambios que afecta tanto os modelos da marca como á división deportiva.

Entre 2000 e 2010 a Ferrari chégalle a gloria na Fórmula 1: a escuadra faise con trece campionatos mundiais, seis de pilotos (cinco co alemán Michael Schumacher) e sete de construtores.

En 2006 outro cambio accionarial deixa a cota de Fiat en Ferrari no 85 por cento; en 2009 a italiana faise con Chrysler, nunha operación que completa en 2014 e que conduce á creación de FCA.

Rubens Rocha

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: