ை Qué podemos esperar no salón tecnolóxico máis importante?

ilcanallarubens_ces 2016_2016

Empeza un novo ano, e xa estamos -de novo- ás portas dunha nova edición do principal evento global de tecnoloxía de consumo: o CES (Consumer Electronics Show) das Vegas. Este ano, o CES celebra o seu cuadraxésimo novena edición entre os días 6 e 9 de xaneiro (aínda que diversas marcas empezarán a ofrecer novidades nos días previos).

E, aínda que moitos dos produtos presentados en anteriores edicións nunca chegaron máis aló dos expositores desta feira, o CES segue sendo fundamental para analizar as tendencias tecnolóxicas que dominarán durante o resto do ano: innovacións como a realidade virtual e os vehículos autónomos recibiron grandes impulsos grazas ao seu desembarco en anteriores edicións do CES.

Smartphones

O panorama no que respecta a teléfonos intelixentes estará algo ‘frouxa’ nesta edición. A gama alta de Samsung, o inminente Galaxy S7, non será presentado nas Vegas, senón algo máis tarde no noso país, durante o MWC de Barcelona… pero non é descartable que as novidades da compañía surcoreana durante a próxima semana aposten, máis ben, pola gama media: a serie Galaxy A.

O esperado HTC One M10 tamén terá que esperar á cita barcelonesa e, aínda que existía a esperanza de que LG presentase a semana que vén ao sucesor do LG G Flex 2, todo parece indicar que esta marca de referencia non presentará novo terminal no CES 2016. Polo menos, ou máis probable é que Huawei si presente un novo modelo: o Huawei Mate 8, un terminal de gran tamaño e alta gama, xa dispoñible en China.

Televisores

Este será un ano sen grandes novidades no campo dos televisores. Probablemente vexamos os primeiros modelos 8K (os 4K xa son unha tecnoloxía implantada no mercado e estarán, claro, por todas partes) e poderemos botar unha ollada ao novo sistema operativo de Roku para smart TVs (o Roku TV VOS). Ademais, Samsung presentará novos modelos de smart TVs enfocadas ao seu uso en fogares intelixentes a través do Internet das Cousas.

Smart Homes

E é que os fogares intelixentes poden converterse na nova tendencia dixital emerxente neste CES. Ademais dos produtos que poidan presentar aquelas marcas que levan máis tempo apoiando esta tecnoloxía (como Samsung ou Intel), Apple e Google empezan gañar terreo neste campo.

Pola súa banda, LG anunciou o lanzamento do seu SmartThinQ, un centro de control para o fogar intelixente, capaz de usar varios protocolos comúns nos smart homes (como ZigBee, Z-Wave e o vetusto Bluetooth) para comunicarse con todos os electrodomésticos intelixentes que o usuario teña en cas.

Wearables

2015 foi un ano magnífico para esta clase de dispositivos (os visores de realidade virtual e o Apple Watch chegaron ao mercado ao mesmo tempo que Fitbit saía a bolsa), pero posiblemente non sexa a comezos deste ano cando vexamos novas innovacións neste campo, á marxe de comprobar que novas marcas apúntanse a seguir o camiño xa transitado por outras desde 2014. ¿Unha posible excepción? O auxe dos ‘hearables’, ou ‘auriculares intelixentes’.

‘Rideables’

Como ben di The Verge, “a case todo o que teña rodas engadiráselle un motor eléctrico (…) non son unicamente os hoverboards: tamén os monopatines e bicicletas “. Segway, que agora é propiedade de Ninebot (compañía chinesa socia de Xiaomi), anunciou un gran lanzamento para o día 6 de xaneiro.

O automóbil nos primeiros planos

Un dos sectores que mostra con maior claridade o potencial das tecnoloxías para mellorar a vida dos consumidores é talvez o do automóbil, observa Stephen Baker.

Para esta industria o CES xoga habitualmente o papel de plataforma, pouco antes da súa cita anual en Detroit. Centos de empresas do sector están presentes nas Vegas, á vez que se multiplican os relatorios de dirixentes de grandes compañías como General Motors, Ford ou Volkswagen, e prevese a exposición de prototipos de vehículos eléctricos ou autónomos.

“As tecnoloxías automobilísticas convertéronse nun alicerce do CES”, estima Mark Boyadjis, experto do sector na empresa de investigación IHS.

“Non se trata simplemente de colocar máis pantallas nun vehículo, senón de cambiar a maneira en que un usuario interactúa” grazas a sistemas de recoñecemento de voz, xestos e movementos dos ollos, de realidade aumentada ou de “funcionalidades sen condutor”.

Por agora son experimentacións, aclara. “Pero a longo prazo significa que haberá autos sen volante, ou con volante móbil, e que os botóns físicos poderían talvez desaparecer”, di.

O automóbil podería mesmo converterse nun servizo que se comparte e deixar de ser un obxecto que se compra. O ano pasado o CES atraera a un número récord de participantes, uns 176.000.

Para esta edición, que estará aberta ao público entre o 6 e o 9 de xaneiro, os organizadores dixeron que pretenden limitar o público a ese nivel, á vez que anunciaron novas medidas de seguridade, tras os recentes atentados.

Rubens Rocha

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: