ை Músicos rueiros en Bruxelas: unha profesión de aventura

Foto youtube.com

Foto youtube.com

Os artistas necesitan unha autorización e só poden interpretar en determinados lugares.

Os músicos rueiros son parte da paisaxe da capital de Bélxica e sede da Comisión Europea, Bruxelas, cuxo Concello distribuíu en 2014 un total de 502 autorizacións para tocar na rúa, das que se beneficiaron 257 artistas, segundo datos do Servizo de Cultura municipal.

“Necesitamos a autorización para actuar, e para conseguila hai que pasar unha audición ou presentar o título do conservatorio”, explicou Kasia Majchrzak, oboísta polaca que ofrece o seu espectáculo na rúa du Marchei aux Herbes.

Kasia formouse en Polonia, onde chegou a tocar en ocasións en salas de concerto. Con todo, fai algo máis dun ano que, recentemente chegada a Bruxelas, decidiu probar sorte nun escenario completamente distinto: a rúa. Hoxe logra vivir de propínalas dos viandantes. Toca tres e ata catro horas diarias.

“Vai mellor polas tardes, cando a xente pasea xa sen présas, porque o meu show baséase en temas lentos”.

A polaca decidiu lanzarse a esta peculiar forma de existencia tras descubrir que uns amigos violinistas lograban vivir da rúa.

Dado que os músicos son moitos e os puntos autorizados para actuar limitados, a competencia é alta.

Cada mes, o Concello de Bruxelas concede 50 autorizacións cunha validez de 31 días. Un artista residente en Bruxelas pode recibir ata seis autorizacións ao ano.

O obxectivo deste sistema é “dar a oportunidade de actuar a todos os artistas, porque son moitas as demandas que recibimos”, indicaron desde o Servizo de Cultura.

TRES DÓLARES NA CONTA CORRENTE

Dylan, californiano, non ten autorización, pero leva varios días tocando clásicos do rock para os turistas nas beirarrúas.

“Irei cando recollese suficiente diñeiro para o billete de autobús”, explica.

Percorre Europa cunha guitarra e unha mochila, sobrevivindo e viaxando con propínalas que lle deixan os viandantes.

“Agora mesmo teño tres dólares na miña conta corrente”, asegura.

Vén de tocar en España, Croacia, Francia e Holanda, “pero Bruxelas é a mellor, porque é un sitio moi artístico e o público, en grao sumo acolledor, con xente de todas partes e de todo tipo”.

A pesar de carecer de autorización, Dylan non tivo problemas con outros músicos nin coa Policía.

“Algún axente ata me saudou ao pasar”.

DE PASO

O mozo italiano Alessandro Vasta leva varios meses coa súa guitarra polo centro de Bruxelas. Este intérprete ofrece no seu repertorio clásicos como o ‘Hallelujah’ de Leonard Cohen (“O que máis propinas dáme”, asegura), e confesa que está en Bruxelas de paso. “Primeiro estiven a tocar en Berlín e planeo ir a Portugal”. Engade que probou en España, “pero alí estaba moi complicado”.

Rubens Rocha

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: