É custoso TransMilenio fronte a outros servizos masivos?

Foto publimetro.co

Foto publimetro.co

Comparado con cidades europeas, a tarifa de $2.000, preto de 0,60 dólares, resulta económica. Con todo sorprende que ese valor sexa superior, por exemplo, ao dunha cidade máis próxima como Buenos Aires, onde hai un sistema integrado, con ampla cobertura.

Tras o recente aumento da tarifa de TransMilenio, cuxo traxecto quedou en $2.000, algúns usuarios do sistema masivo de transporte de Bogotá protestaron porque consideran que se trata dun prezo alto.

O certo é que pagar o equivalente a 0,60 dólares por unha viaxe é barato se se compara con cidades máis desenvolvidas, como Londres, pero custoso, se o paralelo faise fronte a capitais como Buenos Aires, por exemplo, onde opera un metro que garante unha completa cobertura na cidade porteña.

Gastar diariamente 4.000 pesos en transporte, representa 20.000 pesos semanais e 80.000 ao mes. É dicir, alguén en Bogotá que devengue o salario mínimo ($ 689.455), de entrada ten que destinar unha ‘mordida’ importante do seu soldo para mobilizarse.

A calidade do servizo é outro tema, pero pagar esta tarifa sería menos ‘doloroso’ se ao cidadán garantíseselle que vai viaxar seguro, en condicións dignas e coa certeza de que os tempos non se estenderán descaradamente. En media, un usuario deste sistema pode gastar ata 2 horas do seu día subido nun bus articulado no medio de incomodidades e inseguridade.

CANTO CUSTA O TRANSPORTE NOUTRAS CIDADES?   

Ao comparar a pasaxe da capital colombiana co prezo dos tiquetes noutras capitais do mundo, os 0,60 centavos de dólar, que representan os $2.000, poderían resultar moi competitivos fronte ao que se paga en cidades europeas -por exemplo- pero custoso en relación co que se cancela nalgunhas capitais suramericanas.

O DE BOGOTÁ, MÁIS CARO QUE… 

En Buenos Aires, onde funciona un metro de ampla cobertura, un tiquete equivale a 0,18 centavos de dólar ou 607 pesos colombianos.

Na Paz, unha pasaxe do transporte masivo ascende a 0,24 centavos de dólar ou $809.

En Quito, unha viaxe equivale a 0,25 centavos de dólar ou $843.

En Cidade de Panamá o custo é 0,31 centavos de dólar ou $1.046.

En Asunción vale 0,41 centavos de dólar ou $1.383.

En Lima páganse 0,43 centavos de dólar ou 1.451 pesos colombianos.

É MÁIS BARATO QUE…

As cidades de Suramérica con pasaxes máis custosas que Bogotá son:

Montevideo: US$0,84 centavos ou o equivalente a $2.834,66 pesos colombianos.

Santiago de Chile: 0,87 centavos de dólar ou $2.935,90

San Pablo: 0,93 centavos de dólar ou 3.138,38 pesos colombianos.

Ademais, no caso suramericano, un tema que hai que ter en conta son os subsidios de transporte existentes. Santiago e Quito, por exemplo, contan con tarifas especiais para estudantes e adultos maiores; beneficios que están lonxe de existir en Bogotá ou en calquera cidade colombiana.

COMO ESTÁ A TARIFA DE TRANSMILENIO FRONTE A GRANDES CIDADES?

A nivel mundial, a TransMilenio tamén lle falta moito para ser comparado cos sistemas de transporte que gozan os parisienses, londinienses, chineses ou neoiorquinos, para citar só algunhas urbes.

Son cidades que, para empezar, contan con metro, e complexas redes zonais e tarifarias que se moldean á vida e mobilidade destas urbes.

En París, a pasaxe custa tres veces máis: 2 dólares ($6.749,20).

En Berlín, a cifra ínflase ata os 2,81 dólares ($9.482,62).

En Nova York páganse 3 dólares ($10.123,79).

En Zúric o prezo chega a 3,65 dólares ($12.317,28).

Un caso aparte é Londres. Alí, o tiquete de metro (Tube) máis barato ten un custo de 7,29 dólares ($24.600,82). Con todo, a capital do Reino Unido ten unhas ofertas semanais e mensuais para que o pasaxeiro véxase obrigado a aproveitalas e así reducir o custo que representa pagalo día a día.

Unha das capitais con máis desenvolvemento e innovación a nivel global, como Hong Kong ten unha tarifa menor á bogotana. Alí cóbranse 0,52 dólares por traxecto ($1.754,79).

O mesmo sucede en Nova Deli, onde o custo dun billete de metro é de 0,09 centavos de dólar ($298,43).

No Cairo, a tarifa por traxecto é de 0,21 centavos de dólar ($723).

Mesmo Cidade de México – unha das cidades con maior densidade poboacional en América Latina – cóbrase menos que a capital colombiana polo transporte: os seus tiquetes son de 0,28 centavos de dólar ($944,89).

Agora que coñece estas tarifas globais, considera que o tiquete de TransMilenio é caro ou barato?.

Rubens Rocha

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: