Holanda dálle pedal ao resto do mundo

Foto EFE

Foto EFE

En Holanda hai máis bicicletas que habitantes. Esta estatística é o primeiro sinal de que os seus 16 millóns de cidadáns teñen solucionados gran parte dos problemas de tráfico vehicular, contaminación e tempos de desprazamento, situación que afecta ás grandes cidades do mundo.

As autoridades holandesas teñen identificadas 18 millóns de ciclas, é dicir, que a media nacional é de 1,12 aparellos per cápita.

Cando a un holandés pregúntanlle… que foi primeiro, a bicicleta, as vías, as normas ou o interese polo medioambiente?, a resposta é: ningunha das anteriores.

Indubidablemente, o primeiro foi o problema da conxestión, pero para chegar á solución o máis importante foi a tarefa de concientizar a todos os cidadáns sobre a necesidade de chegar a un acordo nacional ao redor dunha saída definitiva ao problema da conxestión vehicular.

Isto sucedeu varios anos despois das protestas e os enfrontamentos entre os propietarios de vehículos, peóns, persoas que usaban o servizo público e quen elixira a bicicleta como o seu medio de transporte.

A comezos dos 80, o Goberno, o Congreso, as autoridades e a sociedade civil iniciaron un traballo de concientización que incluía a todo o país, empezando polas principais cidades como o seu capital Ámsterdam, a sede do goberno, A Haia, Róterdan e Eindhoven.

Hoxe, o 26% das persoas mobilízase en bicicleta, a conxestión desapareceu, o nivel de vida e a saúde dos holandeses mellorou, á vez que as xa limitadas diferenzas sociais mostran a un país cada vez máis equitativo.

É máis, para os cidadáns é un orgullo dicir que chegan aos seus traballos en cicla e non en vehículo, o cal só se usa para os desprazamentos entre cidades, cando é necesario transportar un elemento pesado, voluminoso ou na tempada de choivas. E non é que os holandeses non teñan carro nin diñeiro con que compralo: unha de cada dúas persoas é dona dun auto, o cal se usa soamente de maneira ocasional.

O acordo nacional incluíu a decisión do Goberno de construír miles de quilómetros en ciclorrutas, é dicir, unha infraestrutura viaria paralela ás rúas e ás avenidas para permitir o tránsito de persoas en bicicleta sen compartir o espazo cos vehículos. “Foi un investimento moi alto que valeu a pena”, afirma Aletta Koster, do programa Embaixada da Bicicleta.

O consenso nacional logrouse logo dun proceso que durou varios anos e que aínda segue axustándose. “Nestes momentos estamos a discutir sobre as fórmulas para reducir os accidentes debido ao xurdimento de bicicletas eléctricas, as cales comparten o espazo coas tradicionais de pedal”, di Camila Pinzón, unha colombiana que traballa neste tema en Holanda.

Unha das discusións superadas é o uso do casco e outras medidas de seguridade. De feito, a primeira pregunta que se fan os estranxeiros cando chegan a calquera cidade de Holanda é por que os ciclistas non usan casco nin chaleco reflectivo, sinalou Bas Brakman, da oficina de Planeación do Tráfico de Eindhoven.

A resposta tamén sorprende: “nós non vemos a bicicleta como un medio de transporte inseguro. É máis, consideramos que montar en bicicleta de maneira civilizada non pode ser perigoso. Se os cidadáns senten que isto é un perigo entón deixarán de facelo.

Mesmo, as persoas da terceira idade usan a cicla sen problemas do mesmo xeito que o fan os nenos para ir á escola ou ao colexio. Montar en bicicleta ten que ser tan seguro como camiñar”, di.

E as estatísticas así o confirman. En Ámsterdam, o número de persoas mortas en accidentes de tránsito caeu de 3.200 en 1972 a só 700 no 2010 e continúa baixando.

ESTATÍSTICAS

O 40% dos estudantes de primaria chega en bicicleta ao seu centro educativo e dos de secundaria, o 75% . O resto mobilízase a pé ou en servizo público e unha mínima parte, só o 6%, vai estudar en automóbil particular.

Todos os días realízanse 14 millóns de desprazamentos en bicicleta. A media nacional de percorrido diario dos ciclistas é de 3 quilómetros. Un millón de holandeses saen a vacacións cada ano en bicicleta.

No país hai máis estacionamentos para bicicletas que para vehículos, pois os das ciclas non teñen ningún custo, mentres que o parqueo para carros en Holanda é dos máis caros do mundo.

Os holandeses gastan cada ano 1.400 millóns de dólares comprando bicicletas. Ademais, o país é un dos maiores exportadores deste aparello, cun millón de unidades anuais.

Fonte El Portafolio.

Rubens Rocha

Anuncios

Una respuesta a “Holanda dálle pedal ao resto do mundo

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: