O tren do porto da Vila de Bouzas ou o túnel de Beiramar? ou os dous? o conto de nunca acabar

ilcanallarubens_tren vila de bouzas_2016

A Autoridade Portuaria adxudicou por 44.500 euros máis IVE a GOC, especialista en proxectos de enxeñería avanzada, o estudo previo de alternativas da conexión ferroviaria entre a terminal de Bouzas e a rede xeral de mercadorías, así como a redacción dun anteproxecto da alternativa elixida. Foi en xaneiro: en maio deberá presentar a súa proposta así como un estudo sobre os seus custos.

Enrique López Veiga, aínda que esperará a coñecer o estudo, advertiu de que “non descarto nada sobre a forma de levar o tren, a máis fácil é por Beiramar”. Unha vez en poder do Porto a proposta técnica, será sometida a información pública para que tanto as institucións implicadas –sobre todo o Concello e Zona Franca- como os propios veciños realicen alegacións e propostas.

GOC barallaría tres alternativas principais de conexión: a primeira, en superficie e máis económica, unha vía en superficie pola avenida para que pasen os trens de noite a paso de home –uno ao día de media- ou,  é a elixida,  que conectaría dita terminal coa terminal de Guixar ao longo da Avenida de Beiramar, co referido custo de sete millóns, e a segunda e terceira, similares ás expostas no estudo para  a saída ferroviaria sur  de Vigo, conectarían a terminal de Bouzas cos polígonos de Balaídos, A Granxa e As Gándaras, con 350 millóns que tería que achegar Fomento, e un túnel de 10 ou máis quilómetros baixo o Meixoeiro. Con todo, a pesar da negativa, o Porto encargou a GOC un proxecto máis definido do trazado do tren portuario a Bouzas para unha revisión no futuro. Tamén hai alternativa que e máis complexa, unha ponte desde Barreras á terminal.

Mentres que Abel Caballero rexeita de forma tallante a opción portuaria do tren por Beiramar sen saber aínda como sera o proxecto en fase de estudo, “Mentres eu sexa alcalde, non permitirei que un convoi atravese a cidade”, pero olvidase que el obrigou a José Blanco que os trens da estación Vigo-Urzaiz se fixera un túnel para que os trens chegase a ela, atravesando kilomentros por debaixo da cidade.

Mentres que o presidente da Autoridade Portuaria de Vigo, Enrique López Veiga, recoñeceu que a negativa do alcalde, exposta durante o consello do Porto, supoñía un paso atrás e por tanto, deixar o asunto encima da mesa “porque non imos facer nada contra a opinión da cidade”, asegurou. A primeira das tres opcións, o tren por Beiramar, foi elixida polos técnicos do Porto por ser a máis barata, eficiente e rápida. Con todo, sinalou López Veiga que non é un proxecto que pareza prioritario porque non parece que haxa unha demanda clara dos usuarios da terminal. Insistiu na súa comparecencia ante a prensa que o informe solicitado pola consultora de enxeñería ía quedar encima da mesa “para o futuro” ante a oposición municipal e porque, engadiu, a prioridade principal radica no desenvolvemento dunha terminal ferroviaria na Plisan e no estudo de conexión desta coa terminal de colectores de Guixar e á súa vez, coa rede ferroviaria de interese xeral.

Este notero di que o alcalde da Detroit Viguesa esta máis interesado en facer o proxecto do TÚNEL DE BEIRAMAR o cal aquí nesta ligazón podedes ver como tamén o interese do CENTRO DE BEIRAMAR co cal se presentou ás eleccions a primeira vez que aquí nesta outra ligazón podedes ver.

Alberto Núñez Feijóo puxo o acento o 7 de Xulio do pasoado ano 2015 que se constituirá unha comisión técnica para o impulso dunha estación intermodal en Vigo. Desta forma, o mandatario autonómico trasladou a decisión da Xunta de que Vigo “poida ser a primeira cidade de Galicia cunha estación intermodal”, como xa informara este diario. Unha vez que estea redactado o proxecto construtivo, confiou en que, en 2016, poida licitarse e iniciarse a obra, que supoñerá conectar o tren na estación de Vigo-Urzaiz co autobús, nunha terminal nova que se construirá ao seu lado, nunha parcela xa sinalada.

Pola súa banda, Abel Caballero -que ante os medios en Vigo por aquel entón non falou sobre a estación intermodal- si  explicou que se alcanzou un principio de acordo sobre outro asunto crave para a cidade: o desenvolvemento dos túneles de Beiramar e Julián Estévez, en especial o primeiro. Caballero lembrou que se expuxo un primeiro proxecto sendo conselleira a agora concelleira María José Caride para un paso inferior desde Ou Berbés á rúa Coruña e máis tarde cos conselleiros do PP Agustín Hernández e Ethel Vázquez, “e agora pídennos ao Concello que teñamos a iniciativa”, ironizou. Con todo, aceptou presentar unha proposta de deseño “un proxecto para ir xuntos, Concello e Xunta”. O seu custo iríase a uns 70 millóns de euros.

Rubens Rocha

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: