Cando un barrio de Vigo fixo posible o primeiro peche dunha sala de xogos preto dun instituto

 
A edición local de La Voz de Galicia do 20 de marzo de 1999 recolle o primeiro peche dunha sala de xogos próxima a un centro escolar grazas á presión veciñal. O local estaba na rúa Torrecedeira e as denuncias foron decisivas. O establecemento recibiu a orde de suspensión de actividades recreativas e de xogo por carecer de licenza. «Se se aplicase a normativa vixente para a instalación de novas salas de xogos aos locais dedicados a esta actividade abertos actualmente en Vigo a metade deles terían que pechar. O regulamento da Consellería de Xustiza, publicado no BOE do 3 de abril de 1998, especifica que en ningún caso autorizarase a apertura dun salón a unha distancia inferior a 150 metros dun centro escolar. Coa lei na man, pais de alumnos e veciños do Instituto Politécnico han conseguido clausurar un local próximo. As denuncias máis frecuentes son o ambiente enrarecido e o temor a que os menores se afeccionen ao xogo», conta.
 
Quizais os barrios de Vigo terían que volver outra vez á rúa para pechar as casas de apostas que proliferan nos barrios obreiros da cidade.

Desde que en 2011 autorizouse o xogo online, o gasto en xogos e apostas na internet e o número de usuarios non deixou de crecer. Segundo a Dirección Xeral de Ordenación do Xogo, entre 2012 e 2017, o gasto en apostas multiplicouse por 5, pasando de 1.380 a 7.538 millóns de euros. Tamén o número de páxinas de xogo online aumentou en pouco tempo, do mesmo xeito que os salóns de xogo.

Con respecto á publicidade, segundo datos da consultora Infoadex, en 2017 emitíronse 69.739 anuncios en televisión e rexistráronse máis de 2 millóns e medio de impresións publicitarias na internet sobre casas de apostas e casinos online. En 2018, esta cifra aumentou a 137.285 anuncios no caso da televisión e a máis de 14 millóns no caso das impresións publicitarias na internet.

Para OCU, o bombardeo de publicidade de apostas deportivas e xogos de azar ao que estamos sometidos fai que os consumidores en xeral e os máis vulnerables en particular (novos e persoas con adicción ao xogo ou outras adiccións), estean especialmente desprotexidos.

OCU cre ademais que a combinación da publicidade (presente de maneira masiva en todos os soportes, incluíndo plataformas moi utilizadas polos adolescentes, como Youtube ou webs deportivas) e de que os mozos teñan a posibilidade de xogar ao seu alcance, fan que estes sentan máis atraídos cara ao xogo, algo especialmente perigoso entre os menores, xa que iniciarse pronto nas apostas aumenta o risco de desenvolver este tipo de adicción.

A Organización de Consumidores e Usuarios xa denunciou a facilidade de acceso dos menores aos locais de xogos e apostas o pasado mes de decembro, cando realizou un estudo no que dous adolescentes (un deles menor de idade) visitaron 36 locais de seis cidades españolas e comprobaron que os menores puideron acceder sen ningún impedimento a 15 deles e mesmo puideron apostar en seis.

OCU critica ademais a participación de personaxes famosos e ídolos deportivos neste tipo de publicidade e solicítalles que abandonen esta actividade, polo ben da sociedade e especialmente, dos mozos. Pero non só eles, tamén os propios clubs de fútbol son patrocinados por estas casas de apostas, como ocorre no caso do Real Madrid e Codere. Por iso, a Organización xa se puxo en contacto coa liga, a Federación Española de Fútbol e os clubs deportivos de fútbol de primeira división para trasladarlles as súas peticións.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: