Fondos estranxeiros fan unha oferta pola AP-9 e o grupo Itínere

ilcanallarubens_Autoestrada-do-Atlántico_autopista-AP-9-AP9_ponte-RAnde_vigo_2015

Globalvía, compañía de concesións de infraestruturas controlada por tres fondos internacionais, expresou o seu interese cunha oferta a Sacyr, Abanca e Liberbank para comprar a participación do 45,1% que suman na concesionaria de autoestradas Itínere, que é a dona da AP-9, pero tamén doutras tres concesións galegas, que son as autoestradas de Autoestradas de Galicia AG-55 A Coruña-Carballo e AG-57 Vigo-Baiona, así como ao AP-53 Santiago-Alto de Santo Domingo, xunto con outras tres concesións en España.

Itínere xestiona seis concesións de autoestradas do Norte de España, que suman uns 610 quilómetros de lonxitude, entre as que tamén figuran a AP-1 Burgos-Armiñón, a AP-66 León-Campomanes e a AP-15 Tudela-Irurzun.

A firma está controlada ao 54% por Corsair Capital, fondo estadounidense ao que Citi Infraestructure traspasou a xestión da súa carteira. Sacyr conta cunha participación do 15,5% do capital de Itínere, mentres que Abanca ten outro 23,8% e Liberbank, o 5,8%.

Pola súa banda, Globalvía é a antiga compañía de concesións de FCC e Bankia, actualmente en mans dos tres fondos de investimento USS, OPTrust e PGGM. A firma conta cunha carteira dunha vintena de autoestradas repartidas por España, Portugal, Irlanda, México, Costa Rica e Chile, ademais de varias liñas de metro e tranvía en España, o aeroporto de Chile, dous hospitais, e portos comerciais e deportivos.

A eventual operación, que “Expansión” adiantou onte, atópase nunha fase aínda moi preliminar, aínda que os accionistas minoritarios de Itínere manifestaron en distintas ocasións a súa vontade de vender as súas participacións.

Ademais, a de Globalvía é actualmente a única oferta de compra que o grupo de construción e servizos e os dous bancos teñen sobre a mesa.

GALICIA, EIXO DO NEGOCIO

O principal activo de Itínere é a AP-9 que une Ferrol e Tui e vertebra Galicia, xa que supón a metade da facturación do grupo, dun total de 279,5 millóns o ano pasado 134,2 corresponden a Audasa, a compañía que integra a a AP-9. Ademais, Audasa supón case un terzo da intensidade media diaria de vehículos do grupo Itínere con 19.247 e un crecemento do 5% o ano pasado, nun total de 68.933.

A proposta de adquisición ten ademais lugar coincidindo coa recuperación que presenta o tráfico das autoestradas en España tras varios anos de caídas.

No caso das vías de Itínere, os aumentos oscilan desde o 2,46% rexistrado en Autoestradas de Galicia ata o 5,74% de Aucalsa (AP-66 León Campomanes).

A cifra de negocio da compañía creceu un 4,2% o pasado ano, ata sumar 279,5 millóns de euros, mentres que o beneficio bruto de explotación (Ebitda) situouse en 220 millóns, un 5,6% máis.

Con todo, a compañía concluíu 2015 cunha perda de 60,3 millóns, un 18% superior á do exercicio precedente, afectada polo resultado financeiro.

No capítulo financeiro, a compañía soporta un endebedamento de 3.037 millóns de euros, aínda que o pasado mes de febreiro pechou un refinanciamento pola que alongou a 2025 o prazo de amortización dun préstamo sindicado.

A facturación de Globalvía ascendeu a 260 millóns de euros en 2014 fronte aos 211 dun ano antes.
A suma de ambas daría como resultado unha empresa de case 600 millóns de euros de facturación, aínda que aínda lonxe de Abertis, que facturou 4.378 millóns de euros no ano 2015.
Trátase de empresas complementarias, xa que Globalvía achega diversificación xeográfica e sectorial, mentres que Itínere xera toda a súa actividade das autoestradas en España.

Caballero pide acceso a Buenos Aires igual que a ligazón ao Gaiás

O alcalde de Vigo, Abel Caballero, esixiu onte ao Ministerio de Fomento que invista na saída da AP-9 á altura da rúa Buenos Aires, para convertela nunha vía interurbana. Pide que custee o investimento total de cinco millóns de euros, tal e como acaba de anunciar, fará en Santiago de Compostela coa ligazón da autoestrada cara á Cidade da Cultura: “Un lugar baleiro onde non vai ninguén, e onde se vai a facer cargo de todo o custo, uns 4,2 millóns de euros”.

UNHA CARTA A FOMENTO

Ante esta situación, Caballero asegurou, en declaracións ante os medios, que vai enviar unha carta a Fomento, “para que faga o mesmo en Vigo”.

Caballero explicou que nesa unha carta á ministra de Fomento en funcións, Ana Pastor, trasladaralle esta petición, que serviría para ir gratis pola AP-9 desde o centro da cidade ata a rúa Buenos Aires no barrio de Teis, e que cuantificou nuns 5 millóns de euros.

Caballero puxo en dúbida que Xunta e Fomento vaian achegar ” gratis” a Santiago 4,2 millóns de euros para conectar con “un lugar baleiro no que nunca hai ninguén”, en alusión á Cidade da Cultura.

Deja un comentario